Home / دروس دانشگاه / مدیریت زندگی حرفه ای / جلسه اول :مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۹

جلسه اول :مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۹

کنفرانس کارآفرینان برتر سال ۲۰۱۶ دانشگاه استنفورد ( ۱۷۰ کشور ، ۷۰۰ کارآفرین )

گزارش نهایی این کنفرانس :

دسترسی به نیروهای مستعد، حتی از فراهم کردن بودجه هم برای کارآفرینان چالش ‌بر انگیزتر است.

عوامل موفقیت یک فرد در کسب و کار امروز:

هوشمندی تحلیلی

هوشمندی اقتصادی

هوشمندی اجتماعی

_زمان دانشجویی

امید کردستانی مدیر ارشد بازاریابی سایت گوگل معتقد است تخصص گرایی صرفا کافی نیست ، دانشجویان باید در دوران دانشجویی به پرتفولیوی از مهارت های مختلف که مهمترین آنها شامل : تیم سازی ، قدرت مذاکره ، سواد رسانه ای و اطلاعاتی ، خوب صحبت کردن ، خوب نوشتن و همچنین سواد مالی دست یابند و فیلد کاری خود را مشخص نموده و روی تجارب مختلف سرمایه گذاری کنند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی در مسیر حرفه ای خود قرار بگیرند.

مایکل روبرتو در کتاب مسئله یابی بر این باور است” که رهبران در تمامی سطوح بایستی مهارتهای خود را مسئله یابی و کشف مشکلها تقویت کنند تا با این کار تهدید هایی را که می تواند سازمان آنها را به نابودی بکشاند  خنثی نمایند “.

_زمان فارغ التحصیلی

توسعه تخصص ها

توانمندی ها

مهارت های مورد نیاز

موج سواری در کدام ساحل

چهره شدن و تاپ شدن خیلی راحت تر شده

دانشجویان  باید  بدانند که موج سواری در کدام سواحل در آینده برایشان سود آور خواهد بود و آگاه باشند که فیلد کاری  ، توانایی ها و مهارت های خود را در حرفه و صنعتی مشخص کنند که موجی در آن صنعت وجود داشته باشد.

شبکه onetonline  یکی از بهترین و کامل‌ترین بانکهای اطلاعاتی در مورد مشاغل گوناگون است که توسط وزارت کار کشور آمریکا پشتیبانی می‌شود بخش مرکزی این برنامه ، پایگاه داده‌‌ای است که از صدها شغل استاندارد شده و توصیف کامل این مشاغل تشکیل شده است. این بانک اطلاعاتی به صورت رایگان در اختیار عموم افراد قرار دارد و دانشجویان می توانند به صورت آنلاین در اینترنت با توجه به فیلد کاری و شغلی که مد نظر دارند مهارتهای  حرفه مورد نظر خود را پیدا کنند ، امروزه شبکه ها ی اجتماعی نقش بزرگی در موفقیت و  حرفه ای شدن ما در کسب و کار دارند.

_شروع کار و مسیر حرفه ای

مگه قرارهست در ابتدای مسیرچیزی بلد باشیم؟

آینده شما را ساعات کاری نمی سازد ،  بعد از ساعت کاری چه می کنید ؟؟؟؟؟

فرصت های رشد

خلق لینک های متنوع

شناخته شدن و پرسنال برندینگ

ایجاد فضای گفتگو و تعامل

حرفه ای ها ، مجلات ، کانال ها و منابع خاص خودشان رادارند

بزرگترین چالش زندگی تمام دانشجویان پس از فارغ التحصیلی یافتن شغلی مناسب است ، باید بدانید که قرار نیست در ابتدای مسیر در همه ی امور تخصص داشته باشید ، همان قدر که توانمند بوده و بتوانید از اطلاعات خود استفاده کنید کافیست ، تنها چیزی که می تواند تفاوت را در شما ایجاد کند نحوه ی دسترسی و چگونگی استفاده شما از داده ها و اطلاعاتتان است .

بدون شک آینده شغلی شما را ساعات اوقات فراغت شما رقم خواهد زد ، اینکه در اوقات فراغت خود چه می کنید و به دنبال خواندن کدام کتاب و یادگیری کدام تخصص هستید می تواند سهم مهمی درموفقیت شما داشته باشد.  باید توجه داشته باشید که از ابتدا دانش و تخصص خود را در حرفه ای سرمایه گذاری کنید که فرصت رشد داشته باشید و پس از آن با هوشمندی اجتماعی خود با افراد مختلف ارتباط و لینکی برقرار کنید .

امروزه با وجود رقابت‌های تخصصی فراوان موجود در صنعت ، خوب بودن در هر مهارتی به‌تنهایی کافی و تضمین‌کننده موفقیت نیست .  پرسونال برندینگ  درواقع ، یک “قدرت نرم” است.

همه شما می دانید که صرفاً مدرک تحصیلی ، تجربه ، یا عناوین شغلی نمی‌توانند موجب موفقیت فرد شود ، خواه ‌ناخواه پرسونال برندینگ  بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم است که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکری می‌کنند . در نتیجه باید مهارت خود را در زمینه  معرفی خود و دانش خود تقویت نموده و از کانال ها و مجلات مربوط به حرفه ی خود اطلاعات بیشتری در زمینه کاری خود کسب کنید .

لینک زیر گفتگوی صمیمانه من با رادیو تهران است ،که برای دانشجویان و فارغ التحصیلانی که قصد جذب مجموعه های مختلف را دارند می تواند مفید باشد .

http://afsarian.ir/2019/07/2164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *