Home / روز نوشته ها / مهارت ها و توانمندی های شغلی

مهارت ها و توانمندی های شغلی

امروزه یکی از بزرگترین مشکلاتی که در دنیای کسب و کار وجود دارد شمار زیادی از متخصصان و تحصیل کرده گانی هستند که فقط در زمینه دانش خاصی صاحب تخصص هستند ولیکن به هیچ عنوان مهارت های مورد لزوم برای موفقیت در عرصه ی کسب وکار را کسب نکرده اند .

در سال پیش میلادی (۲۰۱۶) در کنفرانس جهانی کارآفرینی که در دانشگاه استنفورد برگزار شد بیش از ۷۰۰ کار آفرین از ۱۷۰ کشور جهان حضور داشتند.

از افرادی که پشت تریبون رفتند می توان به مارک زاکربرگ  بنیانگذار جوان فیس بوک اشاره کرد.

در یکی از گزارش هایی که در این کنفرانس ارائه شد ، یافته ها نشان میداد که کمبود نیروی انسانی و بودجه کافی دو معضل اساسی پیش روی کارآفرینان امروزی هستند .

همچنین مشخص شد که دسترسی به نیروهای مستعد , حتی از فراهم کردن بودجه هم برای کارآفرینان چالش برانگیزتر است.

حال سوال اساسی اینجاست که با وجود حجم بالایی از دانشگاه های معتبر که امروزه در سراسر جهان به کار آموزش مشغول هستند و  ازدیاد فارغ التحصیلان در همه رشته های دانشگاهی ، چرا بایستی معضل اساسی کسب و کارها فقدان نیروی انسانی ماهر باشد؟

شاید بتوان حلقه مفقوده در مشکل پیش رو را عدم وجود مهارت های کافی برای متصدی پست های مدیریتی و سرپرستی کارهای امروزی دانست . دنیای کسب و کار امروز به دنبال مدیرانی است که در جعبه ابزار ذهن خود سبد کاملی از مهارت هایی از قبیل تفکر استراتژیک ، تفکر سیستمی ، مهارت کار تیمی و…. را داشته باشد .

اگر علاقمند بودید که از مهارت های مورد نیاز برای شغل های مختلف آگاهی پیدا کنید سایت www.onetonline.org راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود .

در قسمت advanced search  میزان اهمیت abilities  ،  knowledge  ،skills   های مختلف برای پست های مدیریتی و شغل ها موجود در دنیای کسب و کار اولویت بندی شده است.

مطالب پیشنهادی

اولویت یا شعار مسئله این است…

هر ساله در نام گذاری اول سال ، به هر شکل ممکن اشاره به تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *