Home / کتاب ها / فارسی / جهانی شدن

جهانی شدن

-جهانی شدن علت نیست، معلول است. مشارکت در جهانی شدن یکی از راه هایی است که کشوری بتواند فناوری های جدید را به کار گیرد و ثروتمند شود.
-جهانی شدن چیزی نیست مگر جابه جایی فعالیت ها به منظور کیب سود بیشتر. اگر این جا به جایی سود بیشتر عاید نمی کرد، کسی از جای خود نمی جنبید.

-با فن آوری های جدید اطلاعات و ارتباطات، شرکتی که در پی افزایش هر چه بیشتر سود خود باشد باید محصولات خود را در جایی از جهان بسازد که ارزان تر تمام می شوند و در جایی بفروشد که سودی بیشتر به دست آورد.
-اگر شرکتی جایی در جهان پیدا نکند که محصولات خود را با کسب سود بیشتر بفروشد، شرکت های دیگر این کار را خواهند کرد.شرکتی که جهانی نشود بازی را به شرکت هایی که جهانی شده اند می بازد و باید دست از کسب و کار بشوید.
-در دنیای مبتنی بر دانش، نیمی از دانش بشری می تواند در کله زنان جای گیرد. لازمه اش این است که زنان به تحصیلات و فرصت های اقتصادی برابر با مردان دست یابند. جامعه ای که از همه ظرفیت های مغزی و علمی خود استفاذه کند، از لحاظ اقتصادی از جامعه ای که این کار را نکند پیش می افتد.
-از ۱۰۰ اقتصاد بزرگ جهان، ۲۹ تایشان شرکت هستند، نه کشور.
-کسی که در پوشیدن لباس خود شلخته باشد نمی تواند محصولات باکیفیت بسازد.
-در عصر اکتشافات علمی، کشور ها باید علاقه نشان دهند که خرج سفر به دیار های ناشناخته علم و دانش را تامین کنند.
-عصر اکتشافات جغرافیایی به سرآمده، عصر اکتشافات علمی به جای آن نشسته است. جوامع ترسو ثروتمند نیستند. این نوع جوامع به سفر های اکتشافی شجاعانه ای که به آن نیاز دارند دست نم زنند.

6005169287_240

فهرست مطالب : مقدمه ناشر
مقدمه مترجم
فصل اول: برج بابل اقتصاد جهانی
فصل دوم: روبنای جهانی بر زیربنای سرمایه داری ساخته شده با فن آوری های جدید قرار دارد
فصل سوم: چشم انداز، از بالای برج جهانی
فصل چهارم: صداهای مخالف
فصل پنجم: خطرهای واقعی برای برج جهانی
فصل ششم: بالای برج جهانی
فصل هفتم: تغییر شکل جهانی شدن برای جهان سوم
فصل هشتم: تغییر شکل جهانی شدن برای جهان اول
فصل نهم: طلب یاری مقام مسئول دانش و فن
فصل دهم: ساختار و نگرش های کامیابی
یادداشت ها

Download “کتاب جهانی شدن”

Golobalization.pdf – 929 بار دانلود شده است – 217,41 کیلوبایت

مطالب پیشنهادی

How Successful People Think

 Good thinkers are always in demand. A person who knows how may always have a …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *