دکتر ادوارد بانیفیلد از دانشگاه هاروارد پس از پنجاه سال پژوهش به این نتیجه رسید که داشتن ” دید بلند مدت ” موثرترین عامل پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی آمریکاست .
دید بلند مدت داشتن در کار تبدیل به عاملی شده است که از تمامی عوامل دیگر مانند تجربه ، تحصیل ، نژاد ، هوش و روابط در تعیین میزان موفقیت شما در زندگی نقش مهم تری دارد . کسانی که دورنمای دراز مدتی از زندگی و حرفه خود دارند همیشه می توانند در مورد وفت و فعالیت هایشان بهتر از کسانی که کمتر در مورد آینده خود فکر می کنند تصمیم بگیرند .
تفکر درازمدت تصمیم گیری های کوتاه مدت را بهبود می بخشد افراد موفق در مورد آینده خود جهت گیری روشنی دارند . آنها درباره پنج ، ده و بیست سال آینده فکر می کنند و انتخاب ها و رفتارهای خود را در زمان حال مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند تا با آینده ای که در درازمدت خواهان آن هستند هماهنگ باشد در کارتان داشتن تصویری روشن از آنجه در درازمدت برای شما دارد تصمیم گیری های کوتاه مدت شما را در مورد اینکه چه کارهایی در اولویت قرار دارد بسیار آسان تر می کند .
پیش از شروع هر کاری از خودتان بپرسید ” انجام دادن یا ندادن این کار چه تاثیرات بلند مدتی بر زندگی من خواهد داشت ؟”