Home / کارآفرینان / داخلی / رحمان گلزار – سازنده شهرک اکباتان

رحمان گلزار – سازنده شهرک اکباتان

شهرک اکباتان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های ایران است که در غرب تهران و ناحیه شش منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. شهرکی که با وسعت حدود ۲۰۰ هکتار، ۱۵،۶۷۵ واحد آپارتمانی را در قلب خود جا داده و حتی پس از گذشت ۴۵ سال از ساخته شدن آن، رکورد بزرگترین شهرک مسکونی ایران را حفظ کرده است.

این شهرک از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری محدود و عمر مفید آن حدود ۳۰۰ سال برآورد شده‌است.

برخی منابع، «طراحی» شهرک اکباتان را به مهندسان آمریکایی نسبت می‌دهند و برخی دیگر، «ساخت» این شهرک را شرکت‌های خارجی معرفی می‌کنند. بسیاری از صاحب نظران دلیل ایجاد این باور را عدم ثبت مستندات پروژه در نهادهای مربوطه می دانند که در آن زمان با توجه به اینکه در کشور ما مرجعی برای ثبت و نگهداری اینگونه مستندات نبوده، این امر عملا غیر ممکن بود.

اما سازنده شهرک مسکونی اکباتان، یک معمار ایرانی دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا به نام رحمان گلزار شبستری است که در مراسم ۱۳۳ سالگی اتاق بازرگانی تهران از او به‌عنوان «بنیانگذار ساختمان‌سازی نوین در ایران و سازنده شهرک اکباتان» تقدیر شد.

مطالب پیشنهادی

جک ما، مؤسس گروه علی بابا و سومین فرد ثروتمند چین

جک ما، کارآفرین چینی موسس گروه علی بابا است که با مالکیت تعدادی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *