Home / وبلاگ / ادامه خاطرات شوفاژکار

ادامه خاطرات شوفاژکار

با آمدن مدیر کارخانه جدید همه نفرات قدیمی یا بازنشسته شدند یا قراردادشان تمدید نشد و کم کم نفرات و چهره ها داشتند جدید می شدند و با یک دنیا امید و آرزو می آمدند تا دوباره این عروس پیر را بیارایند ( عروس پیر را اولین بار قبله عالم گفت تقصیر من نیست ) .

جالب بود که ما هم آن روزها فکر می کردیم با اندک تغییری می توان از فرش به عرش رسید و هی دنبال افزایش ده درصدی راندمان بودیم ولی نمی دانستیم اگر سمت و سوی سکان یک کشتی به سمت ترکستان باشد چه سود که کارگران موتورخانه کشتی با هزار هزار پاداش و بهره وری، بیشتر ذغال سنگ شارژ کنند !

مدیر کارخانه جدید تقریبا اول کار بنده خدا سعی کرد با همه مدیران و نفراتی که  قبل از خودش وارد کارخانه شده بودند کار کند که مثلا شامل مدیر واحد برق که حدود بیست و چند سال کار کرده بود یا مدیر واحد تضمین کیفیت یا برنامه ریزی که یک خانم بود و حدود یک سالی زودتر از خودش آمده بودند می شدند . اما رفته رفته در مواردی که مشکلاتی پیش می آمد گمان می شد که چون این مدیران را من انتخاب نکردم شاید خیلی شایسته نیستند و گمان می رفت که عده زیادی  دانشمند پشت درب شرکت نشسته اند تا جایگزین شوند و کارخانه را از فرش به عرش برسانند ، حدود دو سال طول کشید تا لایه دوم از مدیران که چند سالی بود تازه وارد شده بودند همه کنار گذاشته شدند در این بین از هم مظلوم تر اولین مدیر تضمین کیفیت کارخانه بود که از زمانی که رفت دیگر برای آن پست کسی پیدا نشد که نشد !

از مدیران لایه دوم من مانده بودم و مدیر واحد فنی ! البته  این که می گویم مدیران لایه دوم منظور همان مدیران میانی است چون آن روزها چهار معاونت داشتیم معاونت کارخانه ، معاونت اداری ، معاونت بازرگانی و معاونت مالی و بعد ما مدیران میانی بودیم و تعدادی هم سرپرست ! اما الان شنیده ام تعداد مدیران و لایه های سازمانی از تعداد کارگران درگیر در پروسه تولید بیشتر شده است بنابراین الان برای پیدا کردن لایه میانی از دست علم هندسه هم کاری ساخته نیست ! دردسرتان ندهم همه مدیران قبلی که تازه هم به مجموعه اضافه شده بودند رفتند و چیدمان مهره ها با سلیقه جدید شکل گرفت و کارخانه آماده اوج گرفتن به عرش ….

مطالب پیشنهادی

فنون مذاکره

قطعا همه ی شما مانند من در زندگی دوستانی  داشته اید که در دوران تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *