Home / وبلاگ / بهره وری پایین کارکنان

بهره وری پایین کارکنان

در گیرو دار آن سالها چیزی که به وضوح دیده می شد پایین بودن بهره وری کارگران ، کارمندان و کارشناسان دوره های قبلی در

شوفاژکار بود چراکه در طول سالیان بعد با حدود نصف نفرات گذشته تولیدی معادل همان سال ها با حدود یک سوم ضایعات امکان پذیر شد .

نمی دانم شما هم شنیده اید یا نه که نسل امروز ما تنبل تر شده است و کمتر کار می کند  ….شاید کسانی که اینطور فکر می کنند با دیدن چند تا جوان مو سیخ سیخی سر کوچه اشان که یک هزارم جوانان این مملکت  را هم تشکیل نمی دهند  به این نتیجه رسیده اند. اما من حداقل در شوفاژکار در طول ده هشتاد جوانانی را دیدم که آمدند و در پست هایی مشغول به کار شدند که پیش از آنان دو یا سه نفر از همان قدیمی ها مشغول کار بودند. تا مدت ها یکی از مشکلات عمده مدیریت جمع کردن بساط اتاق های خواب و استراحت در طول روز کارگران بود ، برای یک ایستگاه کاری سه نفر کارگر تعریف شده بود و هر کارگر دو نوبت استراحت چندین ساعته در طول روز داشت یکی قبل از ناهار و دیگری پس از ناهار عجیب آنکه  بعد ها این ایستگاه های کاری توسط یک کارگر در طول یک شیفت دوازده ساعته اداره می شد. و ما آخر نفهمیدیم کدام نسل کارکن تر بوده اند .

البته من این را نه در شوفاژکار که در خیلی از جاها شنیده ام مثلا بارها در تاکسی که نشسته بودم می شنیدم فرد میانسالی که قبلا کارمند اداره ثبت احوال بوده برای راننده از رشادت ها و از جان مایه گذاشتن های خودش در ثبت سه مورد تولد در طول یک روز کاری در اداره فخیمه اش در پیش از انقلاب را داشت و نسل امروز را به تنبلی و بی حالی متهم می کرد ، قافل از اینکه این آقای راننده در همان اداره ثبت احوال کار می کند و همین امروز یازده هزارو سیصد و بیست مورد تولد را ثبت کرده که پانصد مورد آن نوزاد دو سر بوده و هزارو دویست و شصت مورد آن دارای مادر و پدر از هم جدا شده که هر یک نامی جداگانه برای بچه انتخاب کرده بودند و پنج هزار مورد از این متولدین قبل از به دنیا آمدن درخواست یارانه نوبت دومشان را هم داشتند …. تازه غروب ها تا پاسی از شب مسافر کشی هم می کند و هر روز متهم به تنبل تر بودن نسبت به نسل قبل از خودش هم می شود . ای خدا

توبه کرده بودم که اینقدر پراکنده ننویسم اما نمی شود که نمی شود ! ولی در کل چیزی که در آن دوره های کارخانه ما به وضوح دیده می شد بهره وری پایین کارکنان بود که اولین عزم مدیرعامل جدید برای برطرف کردن ان بود….

مطالب پیشنهادی

فنون مذاکره

قطعا همه ی شما مانند من در زندگی دوستانی  داشته اید که در دوران تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *