Home / وبلاگ / سیستم های اطلاعاتی و کارخانجات ریخته گری

سیستم های اطلاعاتی و کارخانجات ریخته گری

هریک از سه قرن گذشته عرصه ظهور یک انقلاب تکنولوژیک بوده است. قرن هیجدهم عرصه بروز ماشینهاى مکانیکى ، قرن نوزدهم زمان اختراع ماشین بخارو قرن بیستم قرن تکنولوژى جمع آورى، پردازش و توزیع اطلاعات مى باشد.
سازمان هاى پیشرو و پویا با ساختار مدیریتى آینده نگر امروزه نا گزیر از استفاده گسترده و منطبق و یگپارچه از سیستم هاى اطلاعاتى و ابزارهاى ارتباطى مى باشند.امروزه پویایی یک سازمان به سرعت گردش اطلاعات در ساختار آن بستگی تام دارد.
به بیان دیگر اطلاعات و تکنولوژى هاى ارتباطى باعث رشد درونى با توجه به ظرفیتها و قابلیتهاى موجود سازمانها شده و مهمتر از همه هزینه هاى تولید و تکثیر نیز کاهش پیدا کند.

درکارخانجات ریخته گری با توجه به هزینه بالای مواد اولیه ، انرژی ، ….. و تاثیر میزان مصرف آنها بر روی هزینه تمام شده محصولات،  داشتن سیستم های اطلاعاتی  یکپارچه از اهمیت بسزایی بر خور دار است . این در حالی است که نمیتوان نقش سیستم های اطلاعاتی را در مانیتورینگ خطوط ، بهره وری ماشین آلات ، میزان مصرف انرژی در کوره هاو … نادیده گرفت.

همه و همه این مزایا امروزه منتج به این شده است که یک کارخانه ریخته گری بتواند با به کار بستن برنامه ها و سیستم های اطلاعاتی جامع در حدود ۲۰ تا ۳۰% با efficiency  بالاتری به کار خود ادامه دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایتهای زیر پیشنهاد میگردد.

www.siemens.com

www.tecnar-automation.com

 

مطالب پیشنهادی

فنون مذاکره

قطعا همه ی شما مانند من در زندگی دوستانی  داشته اید که در دوران تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *