Home / روز نوشته ها / مصاحبه ای از جک ما

مصاحبه ای از جک ما

امروز صبح در مسیر کارخانه داشتم یکی از مصاحبه های « جک ما » مؤسس سایت علی بابا را گوش می دادم ، تازگی ها یکی از شخصیت های فیوریت من شده ! ساده ، صمیمی و پر مغز صحبت میکند شاید کمتر کسی باشد که آدم بتواند بخش زیادی از صحبت هایش را های لایت کند! ولی ایشون اکثر جملاتش قابلیت بولد شدن دارد.

در یکی از سخنرانی هایی که در یکی از دانشگاه های آمریکا انجام می داد ، دانشجویی سوال کرد که اگر شما ۲۵ سالتون بود چه می کردید؟ آیا دوباره همین مسیر حرفه ای را انتخاب می کردید ؟

جوابی که از ایشان شنیدم برایم خیلی جالب بود : تا بیست و پنج سالگی سعی کنید دانشجوی خوبی باشید و همیشه در حال یادگیری ! بعد از آن سعی کنید جذب سازمان یا شرکت بزرگی شوید تا فرآیندهای کاری و سیستم داشتن و سیستم دادن را یاد بگیرید . از سی سالگی تا چهل سالگی اینکه در کنار چه کسی کار می کنید و الگو ، استاد و رهبرتان کیست خیلی روی زندگی حرفه ای تان تأثیر گذار است ، از چهل تا پنجاه سالگی برای خودتان کار کنید و به کسب و کارتان پرو بال بدهید تا رشد کند و بزرگ شوید از پنجاه تا شصت سالگی همراهی و کار کردن با جوانان پر انگیزه برای پیش بردن اهدافتان و انتقال آموزه هایتان بسیار مهم است.

و در نهایت بعد از شصت سالگی به چیزی غیر از دراز کشیدن زیر آفتاب در کنار ساحل فکر نکنید !

مطالب پیشنهادی

اولویت یا شعار مسئله این است…

هر ساله در نام گذاری اول سال ، به هر شکل ممکن اشاره به تولید …

One comment

  1. امیر محمد

    خیلی جواب کاملی بوده ک دادن استاد…ولی گفتنش فقط راحته…الان مگه میشه دانشجویی باشه که بعد از اتمام درسش تو‌۲۵سالگی بتونه جذب یه شرکت یا سازمان بررگ بشه؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *