مک کورمک :
هدف من از نوشتن این کتاب این بوده که میخواستم نظریاتی که سالها درباره شان اندیشیده بودم و در سخنرانیهای متعدد در دانشگاههای مختلف منجمله دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد ارائه کرده بودم و یا در طول چندین سال تجربه تجاری بدست آورده ام در یکجا جمع آوری و عرضه کنم
این نکات را تحت عنوان ده فرمان بچه های تیز بازار ارائه دادم .
کتاب رئیسان ، رهبران – شما کدامید ؟
نخستین بخش کتاب با عنوان «رهبری بر خود و بر گروه» به مباحثی مانند انرژی دادن به خود: رهبری بر خود، تهیه فهرستی از دستیاران، پرداخته است.
نویسنده در نخستین بخش کتاب در بحث «انرژی دادن به خود: رهبری خویشتن» آورده است که حتی اگر همیشه در رویای ایجاد تغییر و خواهان کمک به ملتهای محروم بودهاید، عقل متعارف به شما میگوید که ابتدا به فکر ایجاد موقعیت حرفهای خود باشید، سپس از ثروت و قدرت خود برای ایجاد تغییر سود بجویید.