Home / وبلاگ / بازارهای اروپا و نون بوقلمون

بازارهای اروپا و نون بوقلمون

در شرایط محیطی نامطمئن ، پویا و رقابتی امروزی سازمانها برای بقا و کسب موفقیتهای بزرگ باید طالب اندیشه های نو باشند و در این راستا به افرادی که ره یافته ای بدیع و خلاق برای مسائل سازمانی ارائه می کنند توجه خاصی مبذول دارند. اگر کمی دقت شود به این نکته پی خواهیم برد که ما ازلحاظ اندیشه ، حتی اندیشه های خوب و مفید کمبودی نداریم بلکه چیزی که کمبود آن احساس می شود تمایل و اشتیاق مدیران به قبول اندیشه های نواست . درواقع مدیران باید بجای تولیدات و روشهای جدید، طالب اندیشه های جدید باشند. زیرا در تحلیل نهایی ، تولیدات و روشها صرفا وسایلی هستند که ازطریق آنها اندیشه ها کاربرد می یابند. بنابراین می توان گفت مدیریت سازمانها با عدم قبول ریسک طرحهای نو و اقدامات تازه درحقیقت با ریسک بزرگتری که همانا غافلگیری درمقابل اتفاقات جدید است مواجه خواهندشد.
امروزه مهمترین وظیفه رهبران و مدیران ارشد سازمانها عبارتست از شناخت افراد خلاق و مبتکر در درون سازمان و همچنین جذب افراد خلاق ازبیرون سازمان و حفظ ونگهداری و ایجاد انگیزه در آنها ازطریق ایجاد بستر لازم و مناسب .
در شرایط کنونی سازمانهای موفق و نوآور به کارآمدبودن اصول مدیریت “برنامه ریزی ، سازماندهی ، کنترل و مانند آنها” به دیده شک و تردید می نگرند و معتقدند که برای خلاقیت ، رهبری صنعت و شکست قواعدبازی رقابت به کارکنانی خلاق و کارآفرین نیاز دارند که بدانند در هر زمان از کدام پنجره ذهن خود به مسائل نگاه کنند و قادر باشند مسائل را برای هر لحظه از زاویه جدید بنگرند.

در جلسه ای که به منظور بررسی امکان سنجی سفارشات یونان برگزار شد چون قبلا با مدیر کارخانه صحبت کرده بودم به پاره ای از کمبود ها و فرسودگی دستگاه ها ولزوم سرمایه گذ اری اندکی در بخشی از نقاط کلیدی اشاره کردم که هنوز حرفم تمام نشده بود که مدیرعامل پرید توی حرفم و گفت من هم می دانم در کره ماه سازمان تامین اجتمائی نیست ، مالیات نیست و…ولیکن ببینید با تجهیزات موجود چه می کنید  ظاهرا ایشان هم تحت فشار شدید هیئت مدیره هست و با اوضاع جدید مملکتی حق دارد تا صحبت از سرمایه گذاری می شود آمپر می چسباند ما هم طبق معمول یرای یک لقمه نون و یوقلمون خفه خون گرفتیم ظاهرا باید با همبن پرسهای زوار دررفته دروازه های اروپا را فتح کنبم  و…. سرسه   چهارتا فرم خراب ما به جون مدیر فنی بیفتیم ،مدیر فنی به ….چپش دایورت کند و مدیر عامل هم وسط مهلکه می گوید سه تا یا چهار تا یین سه و چهار ۲۵% فاصله است.

مطالب پیشنهادی

فنون مذاکره

قطعا همه ی شما مانند من در زندگی دوستانی  داشته اید که در دوران تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *